22.04.2015

Mocno czekoladowy sernik na zimno z kokosem


Jeśli lubicie kokos, czekoladę i truskawki to dzisiejszy wpis jest specjalnie dla Ciebie. Przy ostatnich próbach znalezienia idealnego sernika na zimno natrafiłam na przepis z nowej książki Cukiernia Lidla. I o ile spód ciasta pokochałam po samej liście składników, tak masa z samej kremówki nie do końca do mnie przemawiała. Stąd pomysł na stworzenie czegoś własnego na lidlowej bazie, która okazała się strzałem w dziesiątkę. Jeśli lubicie słodko, czekoladowo i ciekawie to zachęcam Was do poniższego przepisu. 


Przepis na blachę 24x24. 
Jednak moim zdaniem na mniejszej wyjdzie jeszcze lepiej. 

Składniki na spód:

  • 2 tabliczki czekolady z chrupkami (u mnie Fin Carre Crusti Chock z Lidla)
  • 1 tabliczka czekolady mlecznej
  • 1 opakowanie herbatników w czekoladzie
  • 60g masła

Przygotowanie spodu:
Czekolady razem z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej. Należy jednak pamiętać, aby miseczka nie stykała się z wodą, ponieważ czekolada ulegnie zważeniu. Do roztopionej masy wystarczy dodać pokruszone drobno herbatniki i całość wylać na wcześniej zabezpieczoną blachę. Z racji tego, iż moja blacha ma tendencję do przeciekania wyłożyłam ją folią spożywczą, a następnie aluminiową. Ta kombinacja spisała się na medal! Blachę wkładamy do lodówki na ok. 40 minut. W tym czasie możemy przygotować masę serową. 

Składniki na górę ciasta
  • 1 kg twarogu z wiaderka
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 300ml dobrze schłodzonej śmietany 36% (kremówka)
  •  4 łyżeczki żelatyny
  • 0,5 kg truskawek
  • 2 galaretki truskawkowe
Przygotowanie masy:
Żelatynę rozpuścić w połowie szklanki gorącej wody i pozostawić do ostudzenia (pamiętajmy o tym, że żelatyna nie może być zimna, ponieważ może stracić swoje właściwości). Śmietanę należy ubić na sztywno, czyli po prostu na bitą śmietanę. W osobnej misce ucieramy ser z cukrem pudrem oraz wiórkami kokosowymi, po połączeniu się składników wlewamy porcjami rozpuszczoną żelatynę i również miksujemy (pamiętajmy o tym, aby była ciepła, nie gorąca.. to bardzo ważne). Na samym końcu dodajemy partiami bitą śmietanę i łączymy ją z serem szpatułką. Mikser pozbawiłby masy powietrza i ciasto byłoby niskie. Gotową masę przekładamy na wcześniej przygotowany spód, dekorujemy truskawkami i wkładamy do lodówki.
Po zastygnięciu masy serowej wylewamy na nią chłodną galaretkę truskawkową (2 galaretki na 700ml wrzącej wody) i ponownie chowamy do lodówki. 
Po kilku godzinach nasz sernik jest gotowy do zjedzenia, a wagi łazienkowe do schowania. Jednak od czasu do czasu każdemu z nas należy się słodka bomba. Smacznego!

1 komentarz: