3.04.2015

Podstawowy przepis na muffiny

Zawsze zachwycałam się pięknie wyrośniętymi muffinami, które kupowałam w cukierniach. Głównie w CupCake Bakery w Krakowie byłam zaskoczona jak pulchne mogą być babeczki. Szukałam przepisu idealnego i chyba mogę powiedzieć, że był to mój cel - znalezienie takich proporcji, które sprawią, że moje muffiny będą puszyste i sprężyste. Nadchodzące święta były idealnym pretekstem, aby ponownie upiec kilka sztuk i przekonać się czy tym razem uda mi się zbliżyć do celu. Z każdą minutą, którą ciasto spędzało w piekarniku utwierdzałam się w przekonaniu, że w końcu dałam radę! Dlatego musiałam się z Wami podzielić tym przepisem. Pyszne, pulchne, a przy tym takie słodkie.. Raz do roku można, a co!

Składniki na 12 sztuk:
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka 

Przygotowanie:
Nie lubię zabawy w "składniki suche osobno, mokre osobno", dlatego Wam również odradzam. Wszystkie składniki wsypać do wysokiej miski i połączyć przy użyciu miksera. Ciasto zostanie dodatkowo spulchnione powietrzem, które dostanie się do niego podczas miksowania. Papilotki wypełnić masą po brzegi i piec w piekarniku w temperaturze 190C przez  20-25 minut.

Smacznego!

1 komentarz: